De verzendkosten bedragen maximaal 4,5 euro voor België en Nederland bij een bedrag onder de 50Euro. Boven de 50Euro is de verzending gratis. De verzendingen worden verzorgd door GLS.
Zwaar transport is een verzending op pallet: 19€, gratis vanaf 750€.
Zelektro maakt er een punt van om elke pakket zo snel mogelijk te verzenden.
Onze levertijden zoals aangegeven in de shop zijn correct of er wordt sneller geleverd. De aangegeven levertijden gelden ook voor Nederland, levering de volgende werkdag. (voor 15h besteld en op voorraad) Bij meerdere producten bepaalt het product met de langste levertijd wanneer het pakket verzonden wordt.
GLS biedt de Flexdelivery service!
Met GLS FlexDelivery kan je de leverings opties van je pakket nog aanpassen nadat wij het verzonden hebben. (enkel voor Belgische klanten) GLS stuurt de dag van de verzending een mail met een link naar de Flex delivery Service.
Dit zijn de mogelijkheden van FlexDelivery:
Leveren Parcelshop :Je pakket laten leveren in een GLS afhaalpunt. Gls parcelshops zoeken. Leveren zonder handtekening :Bij deze optie kan je instructies geven om je zending ergens te deponeren wanneer je niet thuis bent. Zoals b.v. "pakket in het tuinhuis leggen". Leveren nieuw adres:Hier kan je het leveringsadres veranderen.
Teruggavebeleid:
De consument heeft het recht aan de onderneming Zelektro.be mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van de goederen.
Retourprocedure
Indien u producten wenst terug te sturen, dient u deze via uw account aan te melden als retour. Ga hiervoor naar je account en klik op "Mijn bestellingen". Selecteer het juiste ordernummer van je bestelling. Onderaan de pagina zie je dan de knop staan "Artikelen retourneren".
Duid hier de producten aan die je wenst terug te sturen en geef indien gewenst de retour reden en actie in. Wat extra uitleg is steeds handig om jouw retour te verwerken.
Bij het terugzenden van jouw producten dien je steeds een copy van jouw factuur toe te voegen.
Retourzendingen zonder retouraanvraag of zonder copy van de factuur kunnen NIET behandeld worden.
Wij raden u aan uw bestelling aangetekend te versturen. Dit om diefstal, verlies of schade van de producten bij de vervoerder te kunnen opvangen.
Bij alle terugzendingen zijn de kosten van retour voor de klant.
Alleen complete producten in nieuwstaat, ongeopend in de originele verpakking worden geaccepteerd. Producten die incompleet, beschadigd, of bevuild door de gebruiker worden geretourneerd, zullen niet geaccepteerd worden.
Als u gebruik maakt van uw recht op teruggave wordt u zo snel mogelijk terugbetaald.
Volgende artikels worden niet teruggenomen:
· Artikels die op maat werden gemaakt
· Artikels op bestelling
· Kabel of draad die per meter wordt verkocht
· Rollen kabel of draad waarbij de verpakking is geopend
· Batterijen
. Alle producten met verzegeling of zegel
Garantie:
Bij elke aankoop geniet u van een garantie van minimum 2 jaar en dit op alle artikelen.
Retourproducten kan je verzenden naar het volgende adres:
Zelektro magazijn Lodderstraat 12 2880 Bornem
Je kan ze ook zelf terugbrengen naar ons magazijn tijdens de openingsuren:
Ma tot Don: 8.00h - 17.30h Vrijdag: 8.00h - 17.00h Zaterdag: 10.00h - 12.00h
Geretourneerde producten moeten steeds worden vergezeld worden van het ordernummer.
Uitzonderingen op de garantie :
- abnormaal of niet-conform gebruik van de producten. (neem steeds de handleiding door). - gebreken voortkomend uit een interventie door een niet erkende hersteller. - gebreken voortkomend uit externe oorzaken (val, wateroverlast, bliksem,..).
Garantie en defecten van Niko domotica en Niko producten + 50,00€
In geval van defect van een Niko domotica product of een Niko product met waarde hoger dan 50,00€ en dimmers, dien je Niko Support eerst zelf te contacteren.
Hierbij zullen ze samen met jou het defect overlopen. Indien blijkt dat het product niet kan hersteld worden tijdens dit gesprek, zullen ze jou een AEP retournummer geven. Dit nummer dien je ons te bezorgen om de omwisseling te starten.
Van zodra je dit nummer hebt gekregen volg je de normale retourprocedure zoals hierboven beschreven.
We kunnen geen Niko producten omwisselen onder garantie zonder een AEP nummer.